Sådan anmelder vi casinoer

Louise Madsen

Hvad baserer vi vores anmeldelser på?

Der er flere kriterier, der spiller ind, når vi anmelder casinoer.

Mængden af online casinoer i Danmark er enorm og kvaliteten af siderne varierer. For at kunne lave præcise anmeldelser og sammenligner, har vi en foruddefineret checkliste, som vi bruger. Det hjælper os med at indhente og opstille samtlige datapunkter korrekt, ligeledes, sikrer det at følger vi en nøjagtig struktur i vores anmeldelser.

Her er vores primære fokusområder, når vi vurderer online casinoer.

Bonusser og kampagner

Vi ser først og fremmest på hvilke tilbud som casinoet tilbyder dets brugere i form af bonusser og kampagner.

Tilbyder casinoet en indbetalingsbonus, hvad er indbetalingsbonusprocenten, er der free spins, cashback eller andet. Samtidigt undersøger vi også omsætningskravene, og inden for hvilken tidshorisont casino bonussen skal gennemspilles?

Er det free spins til en specific spilleautomat og er der skjulte bonus betingelser som spilleren ikke bliver gjort opmærksom på?

Derudover ser vi ikke kun på velkomstbonussen, men også om der er yderligere bonusser at hente ved flere indbetalinger. Falder indbetalingsbonusprocenten ved de efterfølgende indbetalinger? Tilbyder casinoet kampagner, som kommer på specifikke helligdage eller lejligheder. Det kan inkludere sæsonbestemte kampagner og turneringer på spilleautomater.

I bund og grund gennemgår vi samtlige betingelser når det gælder bonusser.

Minimum og maximum indbetalinger

Det undersøges, hvilken minimumsgrænse casinoet har for indbetalinger. Det kan være godt med en meget lav indbetalingsgrænse hvis man blot ønsker at teste casinoet først.

Derudover checker vi, om der findes en maximum inbetaling, da dette også kan være et problem for dem som spiller med større beløb.

Udvalg af casino spil

Det er vigtigt, at der er et bredt spiludvalg af spilleautomater, progressive jackpots, bordspil og live spil. Vi kigger på, om casinoet tilbyder spil fra de førende spiludviklere eller om det er ukendte leverandører. Når der er mange tilgængelige spil, bør der også være måder at filtrere og søge på, så man nemt kan finde spillene. Det undersøger vi også.

Tilbagebetalingsprocent (RTP)

Et kæmpe udvalg af casino spil er én ting. Men hvis tilbagebetalingsprocenterne for de spil casinoet har, ikke kan konkurrere med de bedste, kommer det ikke til at give den bedste oplevelse. Vi kigger derfor grundigt på de tilbagebetalingsprocenter, som casinoerne har for deres spil.

Som udgangspunkt er det spilleverandøren der selv fastsætter tilbagebetalingsprocenten for det spil som de har udviklet, men vi finder til tider casinoer, som har indgået aftaler med spilleverandørene om at nedsætte denne. Dette er ikke til gavn for spillerne.

Design og funktionalitet

Udover muligheden for at søge og filtrere spil, vurderer vi også sidenavigation og generel brugervenlighed. Danske spillere foretrækker at have de vigtigste ting lige ved hånden. Og alle de vigtigste sider bør være tilgængelige med ét eller to klik.

Det bør eksempelvis ikke være en uløselig gåde, hvordan man tilgår sin saldo og foretager en indbetaling.

Det samme bør være gældende, når man vil udbetale sine gevinster. Hvis det tager en evighed at finde den relevante information om en kampagne, trækker det ned.

Registeringsprocess

Det er vigtigt for os at registreringsprocessen er ukompliceret og så nem som mulig. Vi undersøger om hvilke informationer der skal indtastes i forbindelse med registrering af spillekontoen og hvilken form for KYC process casinoet har.

Betalingsmetoder

Når det kommer til at tilføje penge til ens konto, skal spillerne kunne vælge den betalingsmetode de bruger til alt muligt andet. Det er derfor vigtigt, at et casino ikke tilbyder en betalingsmetode, hvor spilleren højst sandsysnligt først skal registrere sig hos selve betalingsudbyderen, for at få denne, før han/hun kan spille på casinoet.

Et eksempel kunne være, at casinoet kun tilbød Skrill betalinger, men spilleren har ikke en Skrill wallet.

Det er derfor meget nemmere for spilleren at registrere sig hos et casino med flere betalingsmetoder og derfor foretrækker vi et bredt udvalg af betalingsmetoder.

Ind- og udbetalingsgrænser

Udover antallet af betalingsmetoder kigger vi også på det, der normalt står skrevet med småt. Det kan være indbetalings- og udbetalingsgrænser, behandlingstid og eventuelle gebyrer. Langsomme udbetaler kan virkelig påvirke kundens syn på et online casino.

Vi anser det derfor som en afgørende faktor, når vi vurderer og anmelder et online casino.

Kundeservice

Det bliver ofte overset, men god kundeservice er en afgørende del af de bedste danske online casinoer.

Vi er selv spillere, og vi ved udmærket, at alt kan ske, og at uforudsete problemer skal løses med det samme. Det kan relatere til begrænsninger i udvalget af spil, problemer med at indbetale eller en aktiv bonus – og det er alle ting, der kan ødelægge det sjove i at spille.

Hvis man vil have topkarakterer, skal man derfor have døgnåbent kundeservice for danske spillere.

Vi ser også gerne vidende, venlige og præcise medarbejdere, der er tilgængelige på live chat, e-mail og (om muligt) telefonen. På den måde kan man hurtigt løse problemer, før de eskalerer. Et velfungerende kundeservice er et nøglepunkt for os.

Omdømme og ejerskab

Der er et andet punkt, som sjældent er blandt overvejelserne hos danske spillere. Men ved at undersøge ethvert dansk casinos omdømme kan vi mere eller mindre garantere, at spilleren får en god oplevelse. Derfor holder vi altid øje med forums, sociale medier og online casino blacklists for at se, om en side forbedrer sig eller sejler rundt.

Det tager flere år at opbygge et godt omdømme men kun få sekunder at ødelægge det. Vi tager derfor casinoets omdømme dybt seriøst.

Derudover tjekker vi også ejerskabsforholdene for siden. Online casinoer er også en del af større grupper, og hvad der sker på ét af gruppens casinoer kan have indflydelse på resten. Netop derfor er en dybdegående undersøgelse vigtig.

Licenser, privatliv og sikkerhed

Sidst men ikke mindst: Danske spillere skal føle sig trygge og sikre, når de spiller på nettet. Derfor kigger vi altid efter et kvalitetsstempel fra et etableret organ og tjekker selvfølgelig, at licensen er 100% gyldig og legitim.

Vi bruger også tid på at sikre, at der er en robust og åben privatlivspolitik, der både beskytter individets personlige og økonomiske oplysninger.

Slutteligt undersøger vi også, om casinoet er fuldt beskyttet af den seneste teknologi til kryptering. Det bør enten være SSL eller TLS kryptering, og det bør anvendes på samtlige af casinoets sider. På den vis kan spillerne nyde casinoet med et roligt sind.

Ofte stillede spørgsmål om hvordan vi anmelder

Er jeres anmeldelser 100% uafhængige?

Ja. Selvom vi tjener en mindre kommission fra de henvisninger der kommer fra vores side, har vi fuld kontrol over det redaktionelle indhold. Det inkluderer de holdninger, som vi ytrer i vores casino anmeldelser. På den måde kan vi præsentere ærlig, gennemsigtig og faktuel information om hvert eneste af de casinoer, vi vurderer og anmelder.

Hvordan finder i tal på spillemaskinernes tilbagebetalingsprocent?

Information om tilbagebetalingsprocent kan findes i selve spillet. Hvis du klikker på “I”-ikonet (information), regler eller indstillinger, bliver du præsenteret for tilbagebetalingsprocenten. Den angives som en procent og jo tættere på 100%, des bedre er det for spilleren. Du kan også finde information om spillets varians på samme måde.

Hvordan finder jeg casinoets licens?

Det finder du nederst på online casinoets hjemmeside. Der skal i følge dansk lov være en henvisning til spillemyndighedens hjemmeside. Der kan også være et tekstlink nederst på siden, som indeholder casinoets licensnummer.

Hvordan tester man casinoets kundeservice?

Vi undersøger først og fremmest casinoets kontaktside og de andre måder, man kan komme i kontakt med kundeservice. Vi leder ideelt set efter døgnåben kundeservice og så mange kommunikationskanaler som muligt. Herfra sender vi test spørgsmål på både e-mail og live chat for at undersøge svartiden og kvaliteten af svaret.

Louise Madsen
Louise Madsen
Chefredaktør
21 Artikler
0 Anmeldelser

Louise Madsen er ansvarshavende redaktør på favoritcasino.dk og har mere end 11 års erfaring inden for digitale medier. Hun har ligeledes stor brancheerfaring fra sin tidligere rolle som Head of Content hos Leovegas Group. Louises uddannelsesmæssige baggrund er cand.mag journalist fra Aarhus Universitet.

Læs mere om skribenten
Favoritcasino.dk » Sådan anmelder vi casinoer
Opdateret: